mandag 16. april 2012

Første matpakketips

Da sveier jeg innom med mitt aller første tips (som ikke er hentet fra en annen kilde enn meg selv).
Når jeg er ute å reiser så mye for behandlinga mi, så kan jeg ikke ta meg råd til å handle mat hver dag. Nå har jeg vært en del uker på behandling, og har nettopp fått vite at jeg muligens skal ha behandling i 4 uker til. Det vil si nesten 10 000 i reisepenger..til..
Dermed er det bedre med hjemmelaget matpakke enn å kjøpe noe på cafe eller kiosken på sykehuset. Bedre for lommeboka og bedre for kroppen.

I dag testet jeg ut fullkornswraps (Tortillalefse, fullkorn) med ost og kalkunkorv(Prior)..
Lillemor i huset bestemte seg raskt for at hun skulle smake på mammaens matpakke. Og det falt i smak også for en kresen 2 åring. Det ente med at jeg måtte gi fra meg den ene,slik at hun også fikk med seg fullkornswrap i matboksen sin i barnehagen i dag.
Det fine er vell at man kan fylle disse med middagsrester. Kjøttdeig,karbonadedeig,skinke,kylling,kjøttboller osv. Salater og kesam/rømme passer nok godt også. Jeg skal iallefall teste dette videre! ;)
Jeg syns det både smakte godt, men også mettet mye mer enn en brødskive eller et knekkebrød!

4 kommentarer:

  1. Takk:)

    Matpakketips er gull!

    Fin mandag til deg:)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig:) Håper det faller i smak! Ha en fin tirsdag;)

    SvarSlett
  3. Det er så deilig ! Ett tips er att du kan ha philadelfia ost på og, med salat og skinke :) NamNam !! Nå MÅ eg bare lage sånn til kvelds :D

    SvarSlett
  4. Mette: Takk, det skal jeg teste ut;) Må bare på nytt innkjøp av tortillalefsene.

    SvarSlett